رادیاتور دیزل ژنراتور و رادیاتور ژنراتور گازسوز نمایندگی فروش۱

شرکت رایا مولد با تجارب خود در ساخت انواع رادیاتور دیزل ژنراتور در ابعاد موتور دیزل ۲تا ۲۰ سیلندر و همچنین ساخت رادیاتور ژنراتور گازسوز توان های پایین تا نیروگاهی آماده همکاری با شرکت ها و اشخاص گرامی می باشد. باید یاداور شد در صورت ساخت رادیاتور ژنراتور غیر استاندارد و ابعاد کوچکتر و در نتیجه هزینه کم سبب آسیب جدی به موتور دیزل ژنراتور خواهد شد به همین دلیل با تجارب ۳۰ ساله این شرکت در تولید رادیاتور ژنراتور گازی و ساخت ابعاد مناسب ،جهت همکاری با کارشناسان این شرکت ارتباط برقرار نمایید.

شرح ساختمان و عملکرد رادیاتور ژنراتور گازسوز و رادیاتور دیزل ژنراتور

رادیاتور ژنراتور در واقع جهت نگهداری مقدار زیادی مایع خنک کننده موتور در مجاورت حجم بزرگی از هوا به کار میرود  ، به طوری که در زمان برگشت اب به موتور حرارت توسط عبور از لوله های در برگرفته با هوا ، عمل خنک کنندگی انجام می گردد. سپس این مایع خنک کننده رادیاتور ژنراتور گازی وارد مجراهای موتور توسط واتر پمپ به سیلندر و غیر شده و سبب کاهش دما و بهبود عملکرد موتور می شود.

رادیاتورها بر حسب نوع خنک کنندگی مورد نیاز ، تعداد سلول های آن ۱و۲و۳و۴و۵و۶ سلول تقسیم بندی می شود. در صورت نیاز به خنک کنندگی موتور ژنراتور گازی و دیزلی از تعداد سلول بالا استفاده می شود.

جنس سلول های رادیاتور بر حسب نوع استفاده به مسی و المینیومی تقسیم میگردد. استفاده از رادیاتور آلومنیومی سبب کاهش وزن و خنک کنندگی آب می شود. استفاده از جنس مس در رادیاتور به دلیل رسانایی بالا سبب تسریع شدن خنک شوندگی آب  می شود. از جمله دلایل استفاده از رادیاتور دیزل ژنراتور از مس و الومینیوم می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • رسانایی بالا
  • قیمت نسبت به سایر فلزات رسانا بالا
  • عدم خوردگی و زنگ زدگی
  • سبکب وزن
  • ایستادگی در مقابل فشارو انعطاف پذیری بالا

متعلقات رادیاتور دیزل ژنراتور (رادیاتور ژنراتور گازسوز)

  • لوله های خنک کننده یا سلول
  • خروجی مایع به موتور درب رادیاتور
  • فین یا پره های عبور هوا
  • پروانه
  • واتر پمپ
  • استراکچر

مجاری عبور مایع در رادیاتور ژنراتور

قسمت مرکزی رادیاتور در طرح های مختلف ساخته می شود که دو نوع از آن ها بیشتر از همه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • لوله با مقطع گرد

این نوع رادیاتور تشکیل شده از یک سری لوله که از بالای رادیاتور ژنراتور گازی ( از مخزن بالایی تا مخزن پایینی ) امتداد دارد این لوله ها یا سلول های رادیاتور توسط وورقه های فلزی نازک از جنس ( مس و المینیوم ) به هم متصل شده اند تا انتقال حرارت بهتر صورت بهتر انجام گردد همچنین سیال خنک کننده از داخل لوله ها حرارت خود را به پره های فلزی منتقل می گرداند.

  • لوله با مقطع مستطیل

این نوع رادیاتور دیزل ژنراتور از تعداد زیادی سلول باریک تشکیل شده که از جفت شدن نوارهای نازک و لحیم شدن آنها به یک دیگر در طول لبه اتصال آنها بوجود آمده و این مجاری از مخزن بالایی تا مخزن پایینی امتداد دارد.

انواع رادیاتور بر حسب نوع استقرار

  • رادیاتور ژنراتور گازسوز نصب شده روی شاسی ژنراتور

این نوع رادیاتور در دیزل ژنراتور و ژنراتور های گاز سوز در توان های زیر ۲۰۰کیلو وات مورد استفاده قرار می گیرد.

  • رادیاتور ریموت یا رادیاتور مجزا

این نوع رادیاتور ژنراتور در ژنراتور های گازسوز توان بالا به دلیل گرمای حرارتی بالا از نوع رادیاتور ژنراتور گازی استفاده می شود. این رادیاتور در فضای آزاد جهت خنک کنندگی با فاصله از ژنراتور گازسوز با استفاده از لوله کشی عمل خنک کنندگی انجام میگردد. ابعاد رادیاتور ژنراتور گازسوز در مقایسه با رادیاتور دیزل ژنراتور بزرگتر می باشد.

توصیه های نصب رادیاتور دیزل ژنراتور

از استانداردهای نصب رادیاتور به موارد ذیل می توان اشاره نمود:

در صورت نبودن کانال بین رادیاتور ژنراتور گازسوز و خروجی

  • فاصله ۱۵۰ سانتی متر بین رادیاتور و خروجی
  • ابعاد خروجی هوا ۱٫۵ برابر رادیاتور ژنراتور در نظر گرفته شود.
  • در خروجی هوا از شبکه توری استفاده شود.
  • در محیط سردسیر به دلیل گرم نگه داشتن ژنراتور باید در دریچه ورودی از دریچه های ترموستایی استفاده نمود.
  • استفاده از محلول آب و ضد یخ بر حسب نوع آب و هوا جهت جلوگیری یخ زدگی

عیوب رادیاتور

تغییر شکل فین ها :

تغییر شکل فین های رادیاتور ژنراتور گازی باعث میگردد هوا از رادیاتور عبور نکرده و انتقال حرارت به خوبی انجام نگیرد.

شکستگی هسته مرکزی رادیاتور و گرفتگی لوله مجاری عبور مایع:

شکستگی هسته مرکزی علاوه بر نشست مایع ، بااعث گرفتگی لوله ها و مجاری عبور مایع شده و مایع از هسته عبور نکرده و جریان مایع در موتور به خوبی انجام نمی گیرد.

پوسیدگی مخازن بالا و پایین

باعث نشت مایع و اکسیدهای فلز با حرکت در موتور باعث  گرفتگی مجاری و همچنین خوردگی قطعات داخلی موتور می گردد.

خرابی جای نشیمن درب و یا سوپاپ تنظیم فشار:

باعث آب بندی نشدن و افت فشار در مدار خنک کاری و سر ریز شدن مایع خنک کاری می گردد

منبع انبساط رادیاتور دیزل ژنراتور

در بعضی موتورها منبع رزرو یا انبساط وجود دارد تا زمانی که برا اثر حرارت بالا مایع رادیاتور ژنراتور گازسوز سر ریز می کند به این منبع ریخته و در زمانی که مایع سیستم خنک کاری کم باشد بر اثر ایجاد خلا مقدار آب لازم را از این منبع مکش کند.

عیوب منبع انبساط رادیاتور ژنراتور

شکستگی و یا سوراخ شدن و یا خرابی محل اتصال لوله های ورودی و خروجی

پروانه و یا فن رادیاتور ژنراتور گازی

این قطعه نیز همانند ترموستات ، وظیفه ثابت نگه داشتن و کنترل دمای موتور را بر عهده دارد . پروانه انرژی خود را بوسیله تسمه از موتور می گیرد و کار آن مکش هوا از شبکه های رادیاتور و خنک نمودن مایع درون رادیاتور می باشد. جهت مکش هوا توسط پروانه در موتورهای مختلف بسته به طراحی و دستگاهی که موتور روی آن نصب شده متفاوت است ، بعضی به سمت موتور و بعضی به سمت خارج می باشد.

عیوب پروانه

شکستگی پروانه باعث کاهش جریان هوا و خارج شدن پروانه از حالت بالانس گردیده و علاوه بر ایجاد لرزش در موتور به نشیمن گاه پروانه نیز آسیب می رساند.

درب رادیاتور دیزل ژنراتور و سوپاپ تنظیم فشار

درب رادیاتور در عمل باعث افزایش نقطه جوش مایع خنک کننده به میزان ۲۵ درجه سانتی گراد می گردد . وقتی که مایع در طول مسیر سیستم خنک کاری ، گرم می شود عمل منبسط شده و فشار آن بالا می رود. در رادیاتور ژنراتور گازسوز که سوپاپ تخلیه فشار ندارند درب رادیاتور تنها محلیی است که فشار این سیستم می تواند از آن خارج شود. بتابر این فنر درب رادیاتور ژنراتور را به نحوی طراحی می کنند که کارکردی متناسب با حداکثر فشار ایجاد شده را داشته باشند. زمانی که درب رادیاتور ژنراتور گازی

نتواند فشار سیستم خنک کاری را ثابت نگه دارد می بایست تعویض گردد.

عیوب درب رادیاتور دیزل ژنراتور و سوپاپ تنظیم فشار

خرابی واشر ، ضعیف شدن فنر ، شکستگی و یا گیرکردن فنر بر اثر باز نکردن طولانی مدت

مایع خنک کاری رادیاتور ژنراتور

مایع خنک کاری موتور می بایست در گستره ای وسیع از دماهای مختلف کار کند . مایع خنک کاری مناسب باید دمای نقطه جوش بالا ، دمای نقطه انجماد پایین و ظرفیت گرمایی بالایی داشته باشند. آب یکی از مایعات متداول است که ظرفیت حرارتی بالایی دارد اما فاقد نقطه انجماد پایین و نقطه جوش بالا بوده و به همین دلیل آب خالص برای خنک کاری موتورو استفاده در موتور مناسب نمی باشد. بنابر این باید محلولی به آن افزوده شود تا برای خنک کاری سیستم مناسب باشد.

معمولا این محلول با عنوان ضد یخ نامبرده می شود و متناسب با دمای محیط با آب مقطر مخلوط شده که هم نقطه جوش آب را بالا برده و هم نقطه انجماد آن را پایین می آورد و هم ضد خوردگی و ضد کف به آن می دهد.

همانگونه که ذکر شد ضد یخ ممچنین به عنوان افزایش دهنده نقطه جوش آب در سیستم خنک کننده موتورهای درون سوز نیز به کار می رود که نسبت ضد یخ به آب مقطر رادیاتور ژنراتور گازسوز در نواحی سرد سیر ۶۰ به ۴۰ و در مناطق متعادل ۵۰ به ۵۰ و در نواحی گرمسیر ۴۰ به ۶۰ می باشد.

باید توجه داشت که هر ۶ماه یک بار آب رادیاتور ژنراتور گازی تعویض گردد.

نحوه دریافت قیمت رادیاتور ژنراتور گازسوز و رادیاتور ژنراتور دیزلی

  • ارسال درخواست از طریق ایمیل به RAYAMOVALLED@GMAIL.COM
  • تماس تلفنی با کارشناسان فروش شرکت رایا مولد در ساعات اداری (۹ الی ۱۷)
  • تماس در ساعات غیر اداری با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷
  • ارسال درخواست به واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷
تهران خیابان آزادی بین خیابان بهبودی و خوش روبه روی بیمه پارسیان پلاک 248 پلاک 29
شنبه - پنجشنبه: 9:00-18:00
© تمامی حقوق برای این سایت محفوظ است.