تهران شهرک صنعتی چهاردانگه

RAYAMOVALLED@GMAIL.IR

واترپمپ دیزل ژنراتور واردات و تامین کننده با بهترین قیمت

واتر پمپ دیزل ژنراتور پرکینز واتر پمپ دیزل ژنراتور کامینز واترپمپ دیزل ژنراتور ولوو واترپمپ دیزل ژنراتور لوول واتر پمپ دیزل ژنراتور ولوو

شرکت رایا مولد در صورت نیاز شما مشتریان گرامی به واترپمپ دیزل ژنراتور برند کامینز، ولوو، پرکینز ، موتورسازان تبریز ، لوول آماده فروش و تامین با ضمانت و اورجینال قطعات می باشد لذا در صورت نیاز با کارشناس شرکت رایا مولد ارتباط برقرار نمایید. در بازار در صورت نیاز به این قطعه از کلماتی همچون واترپمپ دیزل ژنراتور ، واترپمپ ولوو ، واترپمپ پرکینز ، واترپمپ کامینز ، واترپمپ لوول یا می شود.

واترپمپ کامینزسبب گردش آب در مجاری موتور سبب خنک شوندگی موتور و بهبود کارایی عملکرد آن می شود. حرکت آب ابتدا از رادیاتور از قسمت ترموستات وارد واترپمپ شده سپس وارد کولر روغن ، منیفولد و سپس وارد مجرای اصلی سیلندر حرکت نموده و پس از آن به سمت بوش های سرسیلندر ، وارد رادیاتور شده و پس از آن توسط فن رادیاتور خنک و به سمت ترموستات و … می شود که این سیکل حرکتی سیال ادامه پیدا می کند تا موتور درجه حرارتی مناسبی را داشته باشد

همانطور که  می دانیم در موتور های دیزلی در حدود 70 درصد انرژی موتور تبدیل به انرژی حرارتی تبدیل می شود. بهترین دمای کارکرد دیزل ژنراتور دمایی در حدود 75 الی 85 درجه می باشد که این دما توسط گردش آب در دیزل ژنراتور توسط واتر پمپ انجام می گیرد که سبب تعادل دما (ترموستات ) در موتور میگردد.

در صورت خرابی واترپمپ پرکینز چه خساراتی به دنبال دارد؟

واتر پمپ دیزل ژنراتور پرکینز واتر پمپ دیزل ژنراتور کامینز واترپمپ دیزل ژنراتور ولوو واترپمپ دیزل ژنراتور لوول واتر پمپ دیزل ژنراتور ولوو

پمپ آب یا همان واترپمپ چقدر برای سیستم خنک کننده اهمیت دارد؟

در واقع واترپمپ ولوو همچون قلب در انسان سبب پمپاژ آب در مجاری موتور و سیلندر می گردد .به همین صورت اگر چرخه پمپ آب دیزل ژنراتور نیز خراب شود، دستگاه بیش از حد گرم شده و از کار خواهد افتاد.

از فرایند احتراق گازوییل در موتور، حرارتی بالایی تولید می گردد و فقط با چند لیتر سیال مثل آب و یا ترکیبی از آب و ضد یخ و ضد جوش باید موتور را به دمایی بین 75 تا 85 درجه سانتی گراد رساند و آن را خنک کرد. واترپمپ ولوو ،گرمای تولیدشده توسط دیزل ژنراتور را به حرکت دراورده  تا حرارت موتور در حد مناسب حفظ گردد . آب داخل موتور دیزل ژنراتور برای گردش درون مجاری آن نیاز به نیرو یا در واقع پمپی دارد که آب را با فشار به داخل موتور براند. این وظیفه به عهده واترپمپ لوول است که نیروی خود را به وسیله تسمه از موتور می گیرد و با گردش آن ، آب از رادیاتور به داخل موتور و از آن جا برای خنک شدن، دوباره وارد رادیاتور می شود در واقع واترپمپ کامینز تسریع کننده گردش آب موتور است.

علائم خراب شدن واتر پمپ دیزل ژنراتور

– دمای دیزل ژنراتور افزایش یافته و فن چرخش پروانه دائما کار می کند ولی آمپر دما پدیزل ژنراتور کاهش نمی آید.

– با وجود دمای بالای دیزل ژنراتور، رادیاتور خودرو سرد است.

– شایع ترین مورد در خرابی واترپمپ ولوو ، رویت شدن نشتی آب از آن است و معمولا باید تعویض شود.

ساختمان واتر پمپ دیزل ژنراتور:

واترپمپ پرکینز از  بلبرینگ،سه شاخه نصب واتر پمپ،کاسه نمد،مجموعه پره های واتر پمپ لوول،صحفه فاصله انداز،شفت واترپمپ،پوسته واترپمپ با یک واشر ویکتوری که به بدنه بسته می شود ،تشکیل شده است.

به یک طرف میله آب پخش کن و به طرف دیگر آن قوطی و پروانه بسته شده و به وسیله گردش میل لنگ و تسمه پروانه، قولی نیز می گردد و توسط پروانه آب پخش کن به کار می افتد و آب را با فشار به جریان می اندازد.

ساختار واترپمپ دیزل ژنراتور پرکینز شرکت رایا مولد

مکانیز کار واتر پمپ دیزل ژنراتور

واترپمپ کامینز یک مکانیزم ساده جهت ایجاد گردش آب در سیستم خنک کننده موتور می باشد که تشکیل شده است از:

-فولی یا پولی

-بدنه آلومینیومی(پوسته) یا چدنی

-پروانه

-واشر و کاسه نمد آب بندی

-یاتاقان

این قطعه بر روی بلوک سیلندر دیزل ژنراتور قرار گرفته و در امتداد فولی میل لنگ نصب شده و در ارتباط با فولی واترپمپ پرکینز می باشد هماهنگ با دو موتور و همزمان با آن میچرخد در نتیجه پروانه آن با نیروی گشتاور موتور اقدام به گردش آب در مجاری و کانالهای آب موتور و رادیاتور وارد مینماید.

زمانی که ترموستات دیزل ژنراتور بسته می باشد واتر پمپ آب را در کانالهای موتور و سر سیلندر به گردش در می آورد تاسریعتر دمای موتور به آب منتقل شود و با باز شدن ترموستات گردش آب واتر پمپ ولوو از موتور به رادیاتور به جریان می افتد تا دمای بالا ی آب را در رادیاتور با هوای بیرون از طریق فن رادیاتور مبادله نماید

معایب واتر پمپ دیزل ژنراتور

-صدا در حین کارکرد موتور(به دلیل خرابی بوش و یاتاقان واترپمپ)

-نشتی آب از واتر پمپ

-پوسیدگی و یا ایجاد شکستگی در پره های واترپمپ لوول که بیشتر به دلیل یخ زدن آب داخل بلوک سیلندر(در زمان کاهش دما و فقدان ضد یخ) و اقدام به استارت زدن و در گیری پره های واترپمپ کامینز با آب یخ زده داخل بلوک سیلندر اتفاق می افتد.

توجه داشته باشید که فشار پمپاژ آب از نکات مهم در مورد عملکرد واترپمپ پرکینز هاست. اگر این فشار، کمتر یا بیشتر از حد استاندارد باشد، خسارت های قابل توجهی به ترموستات، رادیاتور دیزل ژنراتور ، شیلنگ ها و اتصالات و سایر قطعات وارد می کند.

عوامل خرابی واتر پمپ دیزل ژنراتور:

میزان کارکرد واترپمپ لوول را تقریبی می توان تشخیص داد. در صورت رویت موارد ذیل باید واترپمپ کامینز را تعویض نماییم:

1- زنگ زدگی پره های داخلی واتر پمپ

2-به وجود آمدن خوردگی در دنده ها و سایر قسمت ها

3 –استفاده نکردن از ضد یخ یا استفاده از ضد یخ غی استاندارد

4- یخ زدن آب درون موتور و شکستن بدنه واتر پمپ

5- فرسایش و ساییدگی پره های داخلی پره ها

6-خرابی در رینگ نگهدارنده یا بریدگی شفت گرداننده

7-خرابی در کسه نمد  و یا بلبرینگ یا رینگ اولیه واتر پمپ پرکینز

مراحل تعویض واترپمپ دیزل ژنراتور:

برای تعویض « واترپمپ ولوو » در زمان خرابی و مستهلک شدن واتر پمپ، یا نشت کردن آب از آن، دیزل ژنراتور باید سرد باشد. آب رادیاتور نیز خالی شودو ابتدا پیچهای رادیاتور و بست شیلنگهای آب بالا و پائین را باز نموده و رادیاتوراز موتور جدا شود. سپس پیچهای پروانه و فولی و در خاتمه پیچهای اطراف پوسته « واترپمپ لوول » را باز نمائید.

برای بستن واترپمپ دیزل ژنراتور ، اول واشر پوسته را با گریس کاری کرده پیچهای واتر پمپ را یکنواخت ببندید، بعداً پروانه و فولی و در آخرین مرحله پیچهای رادیاتورو، بست شیلنگهای آب را نیز سفت نمائید.

زمان خرابی واتر پمپ، و یا علایم خرابی واتر پمپ، را از نشتی آب، و یا از بالا رفتن آمپر باید متوجه شد.

طول عمر واترپمپ:

واترپمپ موتور دیزل ژنراتور از بخش های مهم دیزل ژنراتور می باشد . از یک واترپمپ کامینز چقدر می‌توان انتظار کار کردن داشت؟ واتر پمپ پرکینز پیوسته کار می‌کند و باعث می‌شود موتور بتواند حرارت بسیار زیادی که از فرایند احتراق گازوییل ناشی می‌شود را تحمل کند. هنگامی که موتور روشن است، واتر پمپ لوول آب و ضد یخ موجود در رادیاتور را درون سر سیلندر و پوسته موتور به گردش در می‌آورد تا دمای موتور پایین بیاید.

بعد از این که مایع خنک کننده از میان موتور عبور کرد، دوباره به رادیاتور بازگردانده می‌شود تا قبل از ورود مجددش به موتور، خنک شود. وقتی صحبت از طول عمر واترپمپ ولوو به میان می‌آید، باید گفت واتر پمپ دوام زیادی دارد ولی توصیه می‌شود به دلیل اینکه دیزل ژنراتور ساکن بوده و همانند موتور خودرو در حرکت نمی باشد نیاز به خنک شوندگی بیشتر حس می شود باید واترپمپ و رادیاتور و … در عمل خنک شوندگی بیشتر چک شود.

از آن جایی که از کار افتادن واتر پمپ موتور کامینز می‌تواند اثرات مخربی روی موتور داشته باشد، سازنده موتور دیزل نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا طول عمر آن‌ها را بالا ببرند. برای این که با مشکل از کار افتادن و خرابی واتر پمپ ولوو مواجه نشوید باید به چند علامت هشدار دهنده توجه داشته باشید.

فروشگاه واترپمپ دیزل ژنراتور موجود شرکت رایا مولد

واترپمپ دیزل ژنراتور ولوو N10 شرکت رایا مولد

واترپمپ دیزل ژنراتور ولوو N10

واترپمپ دیزل ژنراتور کامینز kta50 شرکت رایا مولد WATERPUMP CUMMINS

واترپمپ کامینز KTA50

واترپمپ دیزل ژنراتور پرکینز ، واترپمپ ژنراتور پرکینز رایا مولد

واتر پمپ دیزل ژنراتور PERKINS سری 4006-4008

واترپمپ پرکینز واتر پمپ دیزل ژنراتور پرکینز 1103 و 1104 رایا مولد

واترپمپ دیزل ژنراتور پرکینز 1103-1104

واترپمپ دیزل ژنراتور دویتس ، واترپمپ ژنراتور ولوو رایا مولد

WATER PUMP دیزل ژنراتور کامینز NTA855

واترپمپ دیزل ژنراتور v0lvo، واترپمپ ژنراتور ولوو رایا مولد

واترپمپ دیزل ژنراتور ولوو tad734ge

واترپمپ موتور ولوو N12

واترپمپ ولوو واترپمپ کامینز واترپمپ پرکینز

واترپمپ دیزل ژنراتور ولوو tad520ge tad720ge

واترپمپ موتور دیزل پرکینز 3سیلندر

نحوه دریافت قیمت واترپمپ دیزل ژنراتور ، واترپمپ ژنراتور گازسوز شرکت رایا مولد
  • ارسال درخواست از طریق ایمیل به RAYAMOVALLED@GMAIL.COM
  • تماس تلفنی با کارشناسان فروش شرکت رایا مولد در ساعات اداری (۹ الی ۱۷)
  • تماس در ساعات غیر اداری با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷
  • ارسال درخواست به واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷

1 نظر

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند * نام شما