تهران شهرک صنعتی چهاردانگه

RAYAMOVALLED@GMAIL.IR

نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز با کادری فنی و مجرب

نصب ژنراتور گازسوز راه اندازی ژنراتور گازسوز رایا مولد

شرکت رایا مولد آسیا جهت نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز ژنراتور گازی با تیم فنی و با تجربه خود در توان پایین تا ژنراتور نیروگاهی در صورت نیاز مشتری آمادگی خود را اعلام میدارد و هزینه نصب ژنراتور گازسوز ( راه اندازی ژنراتور گازسوز) بر حسب توان دستگاه محاسبه شده و در ژنراتور گازسوز رنج های نیروگاهی به دلیل قیمت بالای این دستگاه ها و حساسیت و گارانتی آن مبلغ افزایش می یابد ، جهت مشاوره و انجام مراحل نصب و راه اندازی در سراسر کشور با کارشناس شرکت رایا مولد ویا با شماره تماس مستقیم  09123856947 ارتباط برقرار نمایید.

در نصب و راه اندازی ژنراتور گازی سلسله مراحل و کارهای عملیاتی وجود دارد که در راه اندازی ژنراتور دیزلی دیده نمی شود. به همین دلیل سبب طولانی شدن مراحل نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز نسبت به دیزل شده است که در این بخش به طور کامل و جامع مراحل ذکر می شود.

از آنجا که راه اندازی ژنراتور کازسوز و نصب آن بسیار حساس و فنی بوده هر شخصی بدون تجربه یا با کمی تجربه نمی توان این کار را به سرانجام برساند.

مراحل نصب راه اندازی ژنراتور گاز سوز 

نصب و راه اندازی ژنراتور گازی نسبت به ژنراتور دیزلی از نظر مراحل و زمان تفاوت های زیادی دارد که به ان می پردازیم.

  • محل نصب و فنداسیون ژنراتور گازسوز

موتورهای درون سوز کوپله با ژنراتور به دلیل احتراق سوخت در سیلندرو دلایل دیگردارای لرزش و صدای بالایی دارند که جهت جلوگیری از این روند باید فنداسیون ژنراتور بتون ریزی شود و در حدود10 سانت از کف بالاتر قرارگیرد و در رنج های کوچک پایه های ژنراتور به فنداسیون پیچ و مانع حرکت گردد.

در صورت بتون بودن کف نیاز به فنداسون نبوده و جهت بالا قرار گرفتن ژنراتور از کف می توان از لرزه گیرهای لاستیکی استفاده نمود.

برای عملکرد مناسب ژنراتور گازسوز  در هنگام نصب و راه اندازی، ساختن یک پایه / پایه کاملاً مسطح بسیار مهم است . پایه / فونداسیون باید براساس وزن هر مجموعه ژنراتور خاص از استحکام کافی برخوردار باشد. یک صندلی مناسب بر تراز بحرانی موتور-متغیر تأثیر نمی گذارد. نصب و راه اندازی ژنراتور روی یک سطح حتی کمی ناهموار می تواند باعث ایجاد خسارت هایی نظیر اعوجاج بلوک موتور و فشار تنش به جوش و آهن پایه موتور شودو خسارت به کوپلینگ ژنراتور با موتور گازسوز شود.

در مجموعه هایی با قدرت تولید بالا (بیش از kva1000تجهیزات ضد لرزش متناوب دیگری (لاستیک / فنر) را فراهم می کند ، که بین مجموعه ژنراتور و سطح نصب آن  برای جداسازی بیشتر لرزش قرار می گیرد. یک قانون کلی این است که یک جفت لاستیک ضد لرزش / فنر را در نزدیکی مرکز ثقل مجموعه ژنراتور و قطعات باقیمانده در مسافت های مساوی قرار دهید تا به طور یکسان وزن مجموعه ژنراتور توزیع شود.

علاوه بر این ، فضای کافی در اطراف مجموعه ژنراتور برای عملکرد مناسب آن و همچنین دسترسی آسان تکنسین های خدمات در فواصل نگهداری ضروری است (مسافتی در حدود 1 متر محیط کاملاً رضایت بخش است).

نصب و راه اندازی ژنراتور گازی
  • تهویه ژنراتور گازسوز

در نصب و راه اندازی ژنراتور گاز سوز و دیزلی در هنگام طراحی اتاق ژنراتور لازم است اصول تهویه رعایت شود.برای احتراق صحیح موتور و اتلاف حرارت موتور ، مقدار زیادی هوا لازم است.

اطمینان از تهویه مناسب اتاق ژنراتور برای کارایی و ایمنی هر عملیاتی ضروری است. تهویه برای پشتیبانی از احتراق موتور، کنترل حرارت موتور، جهت کنترل گرمای موتورو همچنین برای تمیز کردن وخروج دود مضر مهم می باشد. باید دقت نمود در نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز دمای محیط از دمای دستگاه بیستر از 8 الی 12 درجه سانتی گراد بیشتر نشود.

لوله کشی اگزوز و خاموش کننده باید به گونه ای نصب شوند که فضای کافی برای دسترسی به خدمات به تکنسین های نگهداری را فراهم کند. پشتیبانی مناسب از لوله کشی برای جلوگیری از انتقال لرزش به مجموعه ژنراتور بسیار مهم است.

برای جلوگیری از اتلاف حرارت / انتقال به اتاق نصب ، كل سیستم اگزوز باید به درستی عایق بندی شود. این عایق با پشم شیشه و یا پشم سنگ بر روی اگزوز نصب می گردد.

مطمن شوید همه اجزا یک سیستم تهویه از جمله دریچه ورودی و خروجی هوا ،فن ها و مجاری هوا عایق شده می بایست در جای خود قرار گیرند. جهت جلوگیری از صدای دیزل ژنراتور و حرارت اگزوز می توان از سایلنسر اگزوز دوجداره با پشم سنگ استفاده نمود. در صورت کاهش صدای ژنراتور می توان از عایق پشم سنگ در دیواره ها طبق شکل زیر در نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز استفاده نمود.

3-لوله کشی آب و گاز(سوخت)
در نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز از محل انشعاب گاز تا محل قرارگیری ژنراتور جهت تامین سوخت اجرا می شود. از آنجا که سیستم خنک کنندگی ژنراتور گازسوز (رادیاتور) در فاصله دورتر نصب میگردد نیاز به لوله کشی آب می باشد.

ژنراتور گازسوز نصب و راه اندازی ژنراتور گازی
4-کابل کشی

استفاده مناسب از کابل متناسب با با فاصله تابلو تا ژنراتور و توان دستگاه مطابق با استاندرد و جداول کابل کشی باید انجام گردد.

نصب و راه اندازی ژنراتور گازی کابل کشی شرکت رایا مولد
5- بازدید روغن و آب موتور

پس از طی مراحل فوق روانکاری و روغن موتور استاندارد و آب و ضد یخ باید چک شود که میزان آن در datasheet موتور گازسوز درج گردیده است.

ژنراتور گازسوز نصب و راه اندازی ژنراتور گازی
6-بررسی سیستم تنظیم سوخت و جرقه زنی (مهمترین بخش نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز)

در مرحله بعد نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز نوبت به تنظیم رگولاتور گاز (تنظیم فشار سوخت گاز) ، شیر برقی ( دستور قطع وصل سوخت گاز )، تنظیم میکسر ( تنظیم هوا و سوخت ) ، سیستم احتراق و جرقه زنی ژنراتور گازسوز فرا می رسد. اطمینان استفاده از شمع مرغوب ، وایر مناسب شمع ، بررسی سیتم جرقه ژنراتور و تنظیم آن در این مرحله از نصب ژنراتور گازسوز لازم بوده و در صورت عدم تنظیم موارد فوق توسط افراد غیر متخصص خسارات جبران ناپذیری به موتور گازسوز و سیستم وارد میگرد.

7-بررسی سیستم برقی ، کنترلر و تابلو ژنراتور در نصب ژنراتور گازی

اتصال کابل ها و سرباتری و سالم بودن سیتم استارت چک شود.

محافظت و کنترل تابلو ژنراتور باید بررسی و تنظیم گردد. بررسی برد کنترلی ، کارکرد سنسورها ،سالم بودن کلید هاق قدرت و فرمان ، رله ها ، تایمرها و عملکرد آن در ایت مرحله می باشد.

کنترلر ژنراتور گازسوز نصب و راه اندازی شرکت رایا مولد
8- استارت ژنراتور گازسوز

پس از اطمینان از حصول از رعایت موارد فوق استارت ژنراتور بدون بار می شود. باید دقت شود درجه حرارت ژنراتور گازسوز در حدود 85 درجه سانتی گراد در زمان باردهی باشد. دقت شود کارکرد ژنراتور با دور پایین در مدت ظولانی به موتور آسیب می رساند و در این راستا تنظیم گاونر باید صورت بپذیرد.

شرکت رایا مولد با کارشناسان فنی خود آماده همکاری در بحث نصب و راه اندازی ژنراتور گاز سوز با مشتریان گرامی می باشد.

نحوه دریافت هزینه و مشاوره نصب و راه اندازی مولدگازسوز

  • ارسال درخواست از طریق ایمیل به RAYAMOVALLED@GMAIL.COM
  • تماس تلفنی با کارشناسان فروش شرکت رایا مولد در ساعات اداری (۹ الی ۱۷)
  • تماس در ساعات غیر اداری با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷
  • ارسال درخواست به واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷

ویدیو نصب و راه اندازی