تهران شهرک صنعتی چهاردانگه

RAYAMOVALLED@GMAIL.IR

شمع ژنراتور گازسوز مان شمع ژنراتور man فروش عمده

شرکت رایا مولد فروشنده انواع شمع ژنراتور مان با کیفیت بالا و قیمت مناسب در دو نوع معمولی و پریچمپر جهت همکاری با مشتریان گرامی را اعلام میدارد. با توجه به موجود بودن نوع فیک و چینی شمع ژنراتور گازسوز مان در کشور و آسیب زدن به موتور لازم به ذکر است قبل خرید شمع ژنراتور man با کارشناسان این شرکت در تماس باشید. در ادامه یه شرح شمع ژنراتور گازی مان می پردازیم.

نحوه کارکرد شمع ژنراتور مان

در موتورهای گازسوز ژنراتوری برای روشن نگه داشتن موتور به احتراق مخلوطی از سوخت گاز و هوا در سیلندرهای خود متکی هستند، به همین دلیل است که در مجموع به عنوان موتورهای احتراق داخلی شناخته می شوند . با این حال، بر خلاف دیزل، که در آن احتراق می تواند به طور خود به خود تحت فشرده سازی مخلوط سوخت/هوا اتفاق بیفتد، یک موتور گازسوز برای احتراق مخلوط به جرقه نیاز دارد و این کار از طریق استفاده از شمع ژنراتور گازسوز مان حاصل می شود.

هنگامی که جرقه رخ می دهد، دقیقاً توسط سیستم مدیریت موتور کنترل می شود، اما دقیقاً در زمان مناسب، سیستم جرقه زنی یک انفجار کوتاه از انرژی ولتاژ بالا را به شمع می رساند که جرقه ای ایجاد می کند که در یک شکاف کوچک از شمع حرکت می کند. الکترود مرکزی، به الکترود زمین در نوک شمع ژنراتور مان ، که به بالای سیلندر موتور پیچ می شود. در مرکز این جرقه، دما می تواند برای مدت کوتاهی به 10000 درجه سانتیگراد برسد یا حتی از آن فراتر رود، که گرمای کافی برای مشتعل شدن مخلوط در سیلندر را فراهم می کند.

بنابراین فرآیند احتراق یکی از مهم‌ترین بخش‌های کل چرخه عملکرد موتور است و اگر احتراق کارآمد نباشد، موتور قدرت لازم را تولید نخواهد کرد. علاوه بر این، احتراق ناکارآمد سطوح بالایی از آلاینده ها را ایجاد می کند و منجر به مصرف بیش از حد سوخت می شود.

این گرمای تولید شده در فرآیند احتراق است که باعث می شود گازهای فشرده در سیلندر منبسط شده و پیستون را به سمت پایین سیلندر فشار دهد، اما این شمع ژنراتور man است که برای ایجاد جرقه اولیه با دمای بالا لازم است که کل فرآیند احتراق را شروع می کند . شمع باید بتواند به ایجاد جرقه برای هزاران کیلومتر و میلیون ها چرخه احتراق ادامه دهد.

بنابراین، اگرچه هدف شمع ژنراتور گازسوز مان اطمینان از احتراق مداوم و کارآمد مخلوط سوخت و هوا است، وظیفه اصلی آن استفاده از انرژی ولتاژ بالا برای تولید یک جرقه داغ بسیار سریع و شدید است . ولتاژها معمولاً در محدوده 10000 تا 40000 ولت10kV تا 40kVهستند، اما روند افزایشی به سمت ولتاژهای 45kV و بالاتر است. بنابراین ساختار شمع باید دارای عایق خوبی بین اجزای مختلف شمع باشد تا اطمینان حاصل شود که ولتاژ بالا از اجزای دیگر خارج نمی شود یا کوتاه نمی شود.

چرخه تراکم و احتراق نیز فشارهای بسیار بالایی ایجاد می کند، به این معنی که باید یک مهر و موم موثر بین محفظه شمع و موتور وجود داشته باشد. با این حال، ساخت شمع ژنراتور مان باید شامل آب بندی داخلی نیز باشد تا از عبور گازهای داغ و پرفشار بین اجزای مختلف شمع جلوگیری شود، زیرا به غیر از افت فشار، اگر گازی بتواند از مجموعه شمع عبور کند، به اجزای شمع ژنراتور گازی مان آسیب می رساند.

از این رو ویژگی های مهم طراحی شمع، توانایی مقاومت در برابر دمای بالا و تغییرات دما، همراه با توانایی تحمل فشارهای بالا است. اما در عین حال شمع باید با ولتاژهای بالا کار کند تا در کل عمر شمع هر چند هزارم ثانیه یک جرقه داغ تولید کند.

برای جلوگیری از اثرات مخرب دماهای بالا، شمع باید بتواند گرما را از شمع ژنراتور گازسوز مان و از طریق محفظه موتور دفع یا انتقال دهد. اما نکته مهم این است که اگر گرمای بیش از حد از شمع خارج شود یا از بین برود، می تواند دمای جرقه را کاهش دهد و باعث احتراق و احتراق ضعیف شود. علاوه بر این، اگر حرارت بیش از حد دفع شود، شمع ممکن است نتواند آلاینده ها را بسوزاند.

ساختمان و نحوه عملکرد شمع ژنراتور مان

برای اینکه بتوان در این شرایط سخت عملیاتی به طور موثر و کارآمد کار کرد و برای دستیابی به الزامات عملکرد صحیح، شمع های پارک در سه بخش اصلی ساخته می شوند: محفظه، عایق و الکترودها ، و سپس این بخش ها شامل اجزای جداگانه ای هستند که با دقت ساخته شده اند.

یک پوسته بیرونی تشکیل می دهد که عایق را احاطه کرده و از آن پشتیبانی می کند و مجموعه شمع را به موتور محکم می کند. واشر یا واشر حلقه ای  یک مهر و موم عایق بین محفظه شمع ژنراتور man و موتور ایجاد می کند تا از خروج گازها در حین فشرده سازی و احتراق جلوگیری کند. الکترود زمین  بر روی بخش رزوه‌دار پایینی محفظه نصب شده است که به جریان الکتریکی اجازه می‌دهد تا از طریق موتور به باتری برگردد.

عایق مبتنی بر سرامیک عایق الکتریکی بین ترمینال، محور مرکزی، محفظه و الکترود مرکزی را فراهم می کند. با ولتاژ جرقه در برخی از سیستم های احتراق مدرن بیش از 40 کیلو ولت، عایق با ضخامت تنها میلی متر، باید خواص عایق مورد نیاز را فراهم کند. در نتیجه، شمع ژنراتور گازسوز مان از مواد سرامیکی با اکسید آلومینیوم با خلوص بالا برای ارائه ویژگی‌های مقاوم در برابر حرارت، استحکام مکانیکی و عایق الکتریکی عالی استفاده می‌کنند. دو واشر حلقه ای  اتصال ایمن و مهر و موم هوا را بین محفظه و عایق ایجاد می کنند.

ولتاژ بالا از طریق ترمینال یا از اتصال مستقیم به پایه سیم پیچ احتراق یا با استفاده از سیم/کابل شمع که ترمینال دوشاخه را به سیم پیچ متصل می کند، تامین می شود.

شفت مرکزی فولادی ترمینال و الکترود مرکزی را به هم متصل می کند و اجازه می دهد تا جریان ولتاژ بالا از ترمینال به مرکز جریان یابد. مقاومت که به عنوان سرکوبگر نیز شناخته می شود، جریان اوج جرقه را کاهش می دهد. بدون مقاومت، اوج جریان باعث انفجار میدان های الکترومغناطیسی یا نویز رادیویی می شود که می تواند با تجهیزات الکتریکی خودرو تداخل ایجاد کند.

الکترود مرکزی از موادی مانند آلیاژهای نیکل ساخته شده است که می توانند در برابر دمای بالا مقاومت کنند. این مواد همچنین باید بسیار سخت و بادوام باشند تا سایش ناشی از فرسایش جرقه به حداقل برسد. بخش مرکزی الکترود اغلب حاوی یک هسته مسی برای بهبود هدایت حرارتی است.

برای بهبود عملکرد و دوام، الکترودهای مرکزی را می توان با نوک الکترود ساخته شده از فلزات گرانبها که حتی سخت تر از مواد الکترود سنتی است، ساخت. این مواد سایش سخت‌تر می‌توانند در دماهای بالاتر با کاهش سایش کار کنند، اما مزیت اصلی دیگر این است که امکان استفاده از الکترودهای ظریف‌تر را فراهم می‌کنند و در نتیجه عملکرد احتراق بهتری دارند. این الکترودهای کوچکتر ولتاژ مورد نیاز را کاهش می دهند، جرقه قابل اعتمادی را تضمین می کنند و اثر خاموش شدن را کاهش می دهند، بنابراین عملکرد احتراق را بهبود می بخشند.

الکترود زمین در معرض تغییرات شدید دمایی در داخل محفظه احتراق است و اگر چه از آلیاژ نیکل کروم برای اکثر این الکترودها استفاده می شود، می توان پلاتین را برای افزایش عمر آنها اضافه کرد. با این حال، برخی از شمع ژنراتور گازی مان  برای بهبود هدایت حرارتی، مجهز به الکترود زمینی با هسته مسی هستند. همانند الکترود مرکزی، الکترودهای زمین سوزنی کوچکتر ولتاژ مورد نیاز را کاهش می دهند و جرقه قابل اعتمادی را تضمین می کنند که اثر خاموش شدن را کاهش می دهد و عملکرد احتراق را بهبود می بخشد.

همانطور که الکترون ها از سیم پیچ جریان می یابند، اختلاف ولتاژ بین الکترود مرکزی و الکترود جانبی ایجاد می شود. هیچ جریانی نمی تواند جریان داشته باشد زیرا سوخت و هوا در شکاف یک عایق هستند، اما با افزایش بیشتر ولتاژ، شروع به تغییر ساختار گازهای بین الکترودها می کند. هنگامی که ولتاژ از قدرت دی الکتریک گازها بیشتر شود، گازها یونیزه می شوند. گاز یونیزه شده تبدیل به یک رسانا می شود و به الکترون ها اجازه می دهد در سراسر شکاف جریان پیدا کنند. شمع ژنراتور man معمولاً به ولتاژ 12000-25000 ولت یا بیشتر نیاز دارند تا به درستی شلیک شوند، اگرچه می تواند تا 45000 ولت نیز برسد. آنها جریان بالاتری را در طول فرآیند تخلیه تولید می کنند که منجر به جرقه داغ تر و طولانی تر می شود.

همانطور که جریان الکترون ها در سراسر شکاف موج می زند، دمای کانال جرقه را تا 60000 کلوین افزایش می دهد. گرمای شدید در کانال جرقه باعث می شود گاز یونیزه شده بسیار سریع مانند یک انفجار کوچک منبسط شود. این همان قوس الکتریکی است که هنگام مشاهده جرقه ای شبیه رعد و برق و رعد شنیده می شود.

گرما و فشار گازها را مجبور به واکنش با یکدیگر می کند و در پایان رویداد جرقه باید یک گلوله کوچک آتش در شکاف جرقه وجود داشته باشد زیرا گازها خود به خود می سوزند. اندازه این گلوله آتشین یا هسته به ترکیب دقیق مخلوط بین الکترودها و سطح تلاطم محفظه احتراق در زمان جرقه بستگی دارد. یک هسته کوچک باعث می شود موتور به گونه ای کار کند که گویی زمان جرقه زنی عقب افتاده است و هسته بزرگ مانند زمان بندی پیشرفته است.

انواع شمع ژنراتور گازی مان

شمع ژنراتور man یک قطعه قابل اعتماد و کارآمد است که برای استفاده در موتورهای گازسوز man 6 سیلندر طراحی شده است. این شمع که در آلمان آمریکا برزیل  مکزیک تولید می شود، مطابق با استانداردهای دقیق ساخته شده است تا از عملکرد مطلوب و طول عمر اطمینان حاصل شود. این بخش مهمی از سیستم جرقه زنی است که جرقه لازم را برای مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا در سیلندرهای موتور فراهم می کند.

این شمع با شماره قطعهdenso ge3-1  به طور خاص برای موتورهای گازی مان 6سیلندر طراحی شده است. کیفیت ساخت بالا و طراحی دقیق آن را به گزینه ای ایده آل برای تعویض شمع های فرسوده یا معیوب تبدیل کرده است. با حفظ یک جرقه ثابت و قدرتمند، به عملکرد نرم موتور کمک می کند و راندمان سوخت را به حداکثر می رساند.

 

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند * نام شما