تهران شهرک صنعتی چهاردانگه

RAYAMOVALLED@GMAIL.IR

سنسور دیزل ژنراتور نمایندگی فروش

سنسور دیزل ژنراتور رایا مولد فشنگی دیزل ژنراتور

فروش انواع سنسور دیزل ژنراتور

در کارکرد بهینه موتور دیزل ژنراتور و مشاهده عملکرد فنی دیزل ژنراتور نیاز به  سنسور تشخیص فشار ، روغن ، سوخت ،دور موتور و غیره می باشد. در این بخش تمامی سنسور دیزل ژنراتور اعم از سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور ، سنسور سوخت دیزل ژنراتور ، سنسور دور موتور دیزل ژنراتور و سنسور آب دیزل ژنراتور با برند vdo مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فروشگاه انواع سنسور دیزل ژنراتور موجود شرکت رایامولد

سنسور پیکاپ دیزل ژنراتور

سنسور روغن دیزل ژنراتور

سنسور اب دیزل ژنراتور

سنسور دیزل ژنراتور ( سنسور آب ):

بالا رفتن دمای موتور سبب اسیب دیدن جدی کاهش طول عمر موتور دیزل می گردد لذا در این صورت با استفاده از سنسور موتور دیزل با افزایش دمای آب موتور این قطعه افزایش دما را حس و باستفاده از برد کنترل ، دیزل ژنراتور را خاموش می نماید.

در مورد قطعه فشنگی آب نحوه عملکرد بدین صورت می باشد که به جای یکی از کورکن های آب بسته شده و به واسطه تناسب مقاومتی که ایجاد میکند امکان خواند مقدار دمای آب را ایجاد میکند و همچنین یک قطعه بی متال نیز دارد که در حالت فشنگی در دمای بالا یک کنتاکت قطع و وصل خواهد داد که میتواند به عنوان آلارم بالا رفتن دمای موتور استفاده می شود.قابل ذکر است که سنسور VDO 120 یکی از پرکاربرد ترین سنسور های مورد استفاده است که در نمونه دو پایه آن یک پایه به عنوان فشنگی و یک پایه به عنوان سنسور استفاده می شود .

کیفیت سنسور موتور دیزلی دمای آب

با توجه به افزایش قیمت ارزهای رایج و مشکلات واردات و سود دهی واردات سنسور موتور دیزل بی کیفیت توسط بازرگانان سبب مشکلات استفاده کنندگان در این مورد می شود. شرکت رایا مولد با ارتباطات خود و واردات سنسور های اورجینال به همراه هلوگرام و قابل استعلام نگرانی شما کشتریان گرامی را در خرید این نوع قطعا رفع نموده و سبب سلامت و بهبود کارایی دیزل ژنراتور شما می گردد.

پر فروش ترین فشنگی دیزل ژنراتور دمای اب vdo120

این قطعه دارای دو پایه G , WK می باشد که پایه G جهت دمای آب و پایه WK جهت کنتاکت بازی می باشد که در زمان رسیدن آب به دمای 105 درجه بسته شده و باعث خاموش شدن موتور ( از طریق فرمان به برد کنترل ) می شود. سنسور موتور دیزلی بر روی بدنه نصب و با استفاده از مدار مقاومتی ، حرارت را می سنجد. باید یاداور شد که در زمان خرید رزوه فشنگی دیزل ژنراتور دمای آب یک دوم و یک چهارم می باشد که در صورت صفارش هر کدام برای شما ارسال گردیده می شود.

معرفی سنسور دما ژنراتور موجود در شرکت رایا مولد

سنسور ژنراتور دمای VDO

برند VDO  با کیفیت بالا جهت استفاده در دیزل ژنراتور با سه رزوه 14 و 16 و 18 جهت سنس دمای 20 تا 120 درجه سانتی گراد استفاده می گردد. موارد مصرف در دیزل ژنراتورهای پرکینز ، ولوو ، کامینز ، لوول ، دویتس و غیره می باشد. خواندن این سنسور مخصوصا بر روی کنترلر دیزل ژنراتور DEEPSEA و دیتاکام  به خوبی انجام می گیرد. وزن این سنسور 100 گرم می باشد.

فشنگی دیزل ژنراتور دمای آب کامینز

سنسور دمای آب دیزل کامینز بازه دمایی 20 تا 120 درجه سانتی گراد را بر روی برد کنترل قادر به نشان دادن بوده وجهت استفاده در مدل nta855 کمنز و دارای ابعاد6در4در4 و وزن 200 گرم می باشد. خواندن سیگنال با برد کنترل دیپسی و دیتاکام به راحتی انجام شده سبب سردرگمی نصاب دیزل ژنراتور نخواهد شدو در صورت نیاز با شرکت رایامولد تماس حاصل فرمایید.

سنسور دیزل ژنراتور ( فشار روغن ):

سنسور فشار روغن سنسوری است که برای اندازه گیری فشار روغن موتور استفاده می شود .خطاهای رایج در سیستم روغن کاری مجموعه دیزل ژنراتور عبارتند از فشار کم روغن ، فشار بالای روغن ، مصرف زیاد روغن ، افزایش سطح روغن و صدای پمپ روغن می باشد . سنسور دیزل ژنراتور ( روغن ) در واقع شامل دو عملکرد یعنی کلید و انتشار فشار روغن بر روی برد کنترل می باشد که در زمان های بوجود امدن مشکل در روغن دیزل ژنراتور خطا را به کلید فرمان ارسال کرده و سبب شات دان شدن دیزل ژنراتور و جلوگیری از صدمات بیشتر به دستگاه می شود.

 یا به عبارت دیگر در موتورهای احتراقی یا به عبارت دیگر دیزل ژنراتور ها و ژنراتور های گاز سوز اطمینان از وجود آب و روغن در موتور وهمچنین دمای آب و روغن امری حیاتی می باشد در نتیجه باید مکانیزمی در موتور به صورت دایمی پارامتر های روغن و آب دیزل ژنراتور که شامل دما و فشار آب و روغن موتور می باشد را پایش نماید .برای این منظور برد های استارت دستی یا اتوماتیکی که روی موتور ها قرار میگیرند دارای ورودی های مخصوصی جهت اتصال به سنسور های آب و روعن می باشند که به صورت دایمی پارامتر های مورد نیاز را مورد پایش قرار دهند و در صورتی که دما یا فشار موتور از حد مشخص شده فراتر رفت فرمان خاموش شدن موتور را صادر نمایند .

ساختمان فشنگی دیزل ژنراتور  ( روغن )

سنسورهای فشار روغن در دو نوع موجود می باشند فشنگی و سنسور ,نوع فشنگی آن در مسیر روغن موتور قرار میگرد که با ورود روغن به داخل فشنگی دیافراگمی به سمت بالا حرکت کرده و باعث قطع و وصل کنتاکت خواهد شد .در نوع فشنگی این قطعه پایه منفی خود را از بدنه موتور گرفته و تنها یک پین در خروجی خواهد داشت که در حالت خاموش بودن موتور وصل ,پس از روشن شدن موتور و ایجاد فشار قطع می شود .

در نوع سنسور , دارای نوع دو پایه و سه پایه می باشد که نوع سه پایه آن ولتاژ ۱۲ یا ۲۴ ولت برای تغذیه نیاز دارد .قابل ذکر است که سنسور های VDO 10 که تا فشار ۱۰ بار را اندازه گیری میکند پایه فشنگی و سنسور در کنار یکدیگر می باشند که پین G برای وخواندن فشار روغن و پایه WG آن فشنگی بوده که در صورت پایین آمدن فشار روغن از ۱٫۳ بار عمل می کند .

دلایل احتمالی هشدار فشنگی سنسور دیزل ژنراتور (سنسور روغن )

  • سطح روغن پایین

اگر روغن موتور دیزل ژنراتور کم شود این دلیل واضح ترین چیزی است که در ابتدا باید بررسی شود. با توجه به عمر دیزل ژنراتور تبخیر روغن و یا نشتی در موتور ، مصرف روغن افزایش می یابد.

  • پمپ روغن معیوب

در این صورت پمپ روغن معیوب ممکن است روغن نشت کند  یا نتواند فشار کافی را ایجاد نماید و باید تعمیر یا تعویض گردد.

  • گرفتگی فیلتر روغن دیزل ژنراتور

فیلتر روغن را مورد بررسی قرار داده در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.

  • معیوب بودن فشنگی سنسور دیزل ژنراتور ( فشنگی روغن )

در صورتی که تمامی موارد بالا چک شد و باز هم فشار پایین بود باید سنسور روغن مورد تعویض قرار گیرد.

محل قرار گیری فشنگی دیزل ژنراتور ( روغن )

این سنسور ژنراتور جهت اندازه گیری فشار روغن در مسیر کارتل روغن و بر روی سیلندر نصب شده تا فشار 0 تا 10 بار روغن را اندازه گیری نماید و در صورت بالا و پایین آمدن فشار روغن سیگنالی را به برد کنترل دستگاه و از انجا به سولنوئید یا خاموش کن ارسال نماید تا از بروز خسارت های بیشتر به موتور جلوگیری به عمل آید.

مطرح ترین و پر فروش ترین سنسور روغن

در بین سنسور هایی که بر روی موتور های دیزلی و گاز سوز قرار میدهند سنسورهای VDO آلمان دارای مصرف و کاربرد بیشتری می باشند که سنسور فشار روغن با شماره VDO10 , و سنسور دمای آب آن با شماره VDO120 به فروش میرسند و به طور معمول در تمام برد های کنترل ژنراتور نیز پشتیبانی می شوند .

معرفی سنسور ژنراتور فشار روغن موجود در شرکت رایا مولد

سنسور ژنراتور فشار روغن VDO

سنسور دیزل ژنراتور فشار روغن فشنگی دیزل ژزنراتور سنسور سنسور ژنراتور شرکت رایامولد

یکی از پر فروشترین سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور و مورد استفاده در دیزل ژنراتور ولوو لوول پرکینز کامینز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مشخصات این سنسور می توان به اندازه گیری فشار 0 تا 10 بار و کارکرد در دمای 20- تا 120 درجه و بدنه المینیومی و دو پایه wk , G میتوان نام برد. این سنسور در دو نوع اصلی و ساخت چین در انبار شرکت رایامولد موجود و درصورت نیاز با ما در تماس باشید.

فشنگی دیزل ژنراتور دمای آب کامینز

سنسور دیزل ژزنراتور فشنگی روغن کامینز جهت دیزل ژنراتور کامینز کوپله فابریک با موتور KT19 ، 6CTAA با برد کنترل فابریک POWER COMMAND مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که برد کنترل دیپسی انگلستان نصب گردد باید از سنسور معمولی VDO استفاده نمود. این سنسور در دو نوع اورجینال ساخت امریکا و ساخت چین در بازار موجود می باشد که نوع چینی فقط در موتور کامینز چینی استفاده می گردد.

سنسور دور دیزل ژنراتور 

از آنجا که فرکانس برق خروجی ژنراتور می بایست 50 هرتز باشد در این صورت دور موتور کوپل شده با ژنراتور برابر با 1500 دور باشد تا برق مصرف کننده را تامین نماید.در این ارتباط با تنظیم دور از طریق سنسور دور یا پیکاپ بر روی فلایویل می توان سرعت را از طریق سنسور دور و ecu  در موتورهای جدید و در موتورهای نسل قدیم از طریق گاورنر ، شیر برقی و سنسور بر روی 1500 دور ، فرکانس 50 هرتز و ولتاژ خروجی 400 ولت سه فاز تنظیم می گردد.

کیفیت سنسورپیکاپ یا دور دیزل ژنراتور

با توجه به حساسیت این سنسورها و جنس های متفرقه موجود در بازار شرکت رایا مولد با استفاده از تجارب خود در این عرصه سنسور پیکاپ موجود در انبار شرکت برند vdo ساخت کشور المان در رزوه های مختلف 16 ، 18 ، 20 می باشد.

اساس کار سنسور پیکاپ دیزل ژنراتور

اساس کار این سنسور براساس مغناطیس می باشد که ساختار آن از یک سیم پیچ و یک اهنربا می باشد که با چرخش چرخ دنده در مقابل سنسور پیکاپ شار تغییر نموده و در سیم پیچ جریان القا می نماید در سیم پیچ باتوجه به متغییر بودن سرعت دنده فلایویل ولتاژ به صورت سیگنال متناسب با دور تولید ابتدا  به صورت سیگنال تعداد دور به گاورنر دیزل ژنراتور ارسال و سپس بر روی برد کنترل دیزل ژنراتور یا گیج دور سنج نمایش داده می شود.

طریقه نصب سنسور دور دیزل ژنراتور

محل نصب سنسور بر روی فلایویل موتور می باشد که با توجه به پیچی بودن آن به داخل فلایویل و مماست با دنده فلایول قرار می گیرد. رزوه این سنسور بر حسب نوع ساخت 14 و 16 و 18 و 20 در بازار یافت میشود. در هنگام نصب باید 3/4 سنسور باز گردد و دقت شود که فاصله سنسور با فلایویل بیش از 0/4 میلیمتر بیشتر نشود. جهت کاهش نویز نیز باید از سیم شیلد دار و با مقومت اهمی 400 تا 1200 اهم استفاده گردد.

سنسور ژنراتور پیکاپ

این سنسور با نام MSP6723 دارای دو سایز رزوه 16 و 18 جهت کنترل دور موتور استفاده می گردد. کیفیت ساخت این سنسور پیکاپ +A بوده و در محدوده دمایی -55 تا 105 درجه سانتی گراد در دیزل ژنراتور ولوو کامینز لوول پرکینز با اهم داخلی 300 اهم به کار خود ادامه میدهد. وزن این سنسور 350 گرم بوده و در صورت نیاز با مشاوران شرکت رایا مولد در تماس باشید.

سنسور دیزل ژنراتور دور موتور

سنسور پیکاپ رزوه 16 جهت دیزل ژنراتور کامینز با شماره فنی 3039524 جهت موتور KTA19 و NTA855 مورد استفاده قرار می گیرد.عمر و کارکرد بالا و استاندارد دقیق کیفیت قطعات با کیفیت بالا از جمله ویژگی این سنسور می باشد. وزن این سنسور یک پوند یا 432 گرم می باشد و در بازه دمایی -40 تا 120 درجه سانتی گراد عملکرد خوبی رو داراست لذا در صورت نیاز و مشاوره با ما در تماس باشید.

سایر سنسورهای دیزل ژنراتور

سنسور دمای هوای اگزوز: ساختار و ساختمان این سنسور از نوع ترمیستور و ترموکوبل می باشد. این سنسور به دلیل گرمای بالای خروجی اگزوز قابلیت تحمل حرارت را داشته و دمای آن را اندازه گیری می نماید.

سنسور دمای روغن ژنراتور : این نوع سنسور میزان دمای روغن زنراتور را اندازه گیری و مقدار ان را به برد کنترل ارسال می نماید. دقت داشته باشید در زمان افزایش دمای موتور و روغن اگر این سنسور عمل نکند خسارات زیان باری به دستگاه شما وارد می شود پس به دلیل هزینه ناچیز این سنسور در صورت خرابی آن فورا تعویض نمایید.

سنسور سطح سوخت گازوئیل: این قطعه نیز به صورت انالوگ بوده و بصورت یک شناور عمل می کند که با افزایش سطح سوخت میزان نشانگر سنسور در بالاترین مقدار خود قرار می گیرد. این قطعه دارای رابط مقاومتی می باشد که با نسبت سطح عمل رده و سیگنال را به برد ارسال و مقدار سوخت را نشان دهد.

سنسور سطح روغن دیزل ژنراتور : این قطعه نیز به صورت انالوگ بوده و در نزدیکی کارتل نوتور به صورت درجه بندی و شیشه ای بوده و با کم و زیاد شدن روغن از آن باخبر می شویم.

از جمله سایر سنسور ژنراتور نیز می توان به سنسور سطح آب ، سنسور دمای روغن برگشتی ، سنسور جریان هوا و غیره نیز اشاره نمود. 

 

ویدیو سنسور ژنراتور

سایر قطعات ژنراتور دیزلی و گازسوز