تهران شهرک صنعتی چهاردانگه

RAYAMOVALLED@GMAIL.IR

برد کنترل دیپسی 6120 کنترلر دیپسی DSE6120 نمایندگی

شرکت رایامولد واردات قطعات تابلو دیزل ژنراتور و ژنراتور گازسوز از جمله برد کنترل برد کنترل دیپسی 6120 با بهترین قیمت و کیفیت نموده است. کنترلر دیپسی DSE6120 ساخت انگلستان و کیفیت و قیمت مناسب آن و رابط کاربری آن سبب خرید بالای کنترلر شده است . از برد دیپسی 6120 با نام برد دیپسی DSE6120 نیز یاد می شود.جهت خرید DEPSEA 6120 برد با کارشناسان شرکت رایا مولد ارتباط برقرار نمایید.

مشخصات کلی برد کنترل دیپسی 6120

این برد با نظارت بر سرعت، فرکانس، ولتاژ، جریان، فشار روغن ، دمای مایع خنک کننده و سطح سوخت، اخطارها، خاموش شدن و اطلاعات وضعیت موتور را روی صفحه LCD نشان می دهند. کنترلر دیپسی DSE6120 همچنین قابلیت اتصال به شبکه های کامپیوتری و ارتباط با سیستم های مدیریت انرژی و خواندن ECU  دیزل ژنراتور با کانکشن CAN BUS دارا می باشد.به طور کلی برد دیپسی 6120  یکی از پرکاربرد ترین و پرفروشترین بردهای کنترل در صنعت دیزل ژنراتور و ژنراتور گازسوز می باشد. این برد در دو نوع MPU خواندن دور از سنسور پیکاپ دیزل ژنراتور و اکچویتور و نوع CAN که به ECU متصل می شود ساخته شده است.برد دیپسی  DSE6120 را می توان به راحتی با استفاده از نرم افزار رایانه شخصی DSEconfiguration Suite پیکربندی کرد. ویرایش منتخب پنل جلویی نیز در دسترس است.

نحوه نصب برد کنترل دیپسی 6120

نصب برد کنترل DSE3110 باید توسط یک تکنسین با توجه با توجه به دستورالعمل های تولید کننده انجام شود اما کل مراحل نصب این برد به صورت زیر می باشد:

1: ابتدا باید اتصالات برق و اتصالات سیم های کنترلی را با توجه به نمودار  اتصالات برد به درستی صورت بپذیرد. در این مرحله باید به دقت از جنس و قطر سیمها و اتصالات استاندارد استفاده نماییم .

2: پس از اتصالات برق ، باید برد را به جای مناسب در تابلو دیژل ژنراتور جانمایی و قرار دهیم.

3: پس از نصب برد ، باید تمامی تنظیمات کنترلر دیپسی DSE6120 مورد نیاز برای ژنراتور و موتور دیزل را در برد انجام دهیم. این تنظیمات شامل تنظیم ولتاژ ، فرکانس، جریان و دما می باشد که باید با توجه به مشخصات دیزل ژنراتور و نیاز کاربران تنظیم گردد.

4:در نهایت ، پس از نصب و تنظیمات برد ، باید تست های لازم برای بررسی صحیح عملکرد برد و دیزل ژنراتور انجام گردد. در این مرحله باید تمامی اتصالات و تنظیمات را با دقت بررسی نماییم و اطمینان حاصل کنید که هیچ خطایی در عملکرد دیزل ژنراتور وجود ندارد لازم به ذکر است که برای نصب برد کنترل DSE6120 بهتر است از یک تکنسین فنی و یا تماس با مشاوران متخصص شرکت رایامولد ارتباط برقرار نمایید.

مشخصات فنی برد دیپسی 6120

ویژگی های کلیدی برد دیپسی DSE6120 می توان به صفحه نمایش LCD متنی با نور پس زمینه ، ویرایش پنل جلویی ، نشانگر هشدار LED و LCD ، حالت ذخیره انرژی ، CAN و مغناطیسی Pick-up/Alt نسخه های موجود (در هنگام سفارش مشخص کنید)، تنظیمات با  کامپیوتر و پنل جلویی، 6 ورودی دیجیتال • 3 ورودی آنالوگ 6 خروجی (4 ورودی قابل تنظیم در Magnetic Pick-up/Alt., 6 قابل تنظیم در نسخه CAN) ، تایمرها و هشدارهای قابل تنظیم ، پیکربندی جایگزین ، گزارش رویداد (10) ، ورودی شروع از راه دور ، نظارت بر ژنراتور 3 فاز ، نظارت و حفاظت جریان ، شبکه 3 فاز (عملیات) نظارت (فقط DSE6120) ، دکمه تست (فقط DSE6120) ، نظارت بر ولتاژ باتری ، پیش گرمای موتور ، ساعت شمار ، خاموش شدن کامل یا هشدار در مورد وضعیت خطا ، ساعت شمار اطلاعات دقیقی را برای دوره های نظارت و نگهداری ارائه می دهد ، تنظیم کاربر پسند و چیدمان دکمه ، چندین پارامتر موتور به طور همزمان نظارت می شود ، ماژول را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که متناسب با برنامه های کاربردی باشد ، سازگار با طیف وسیعی از موتورهای CANپشتیبانی از موتور TIER 4از مجموعه تنظیمات DSE استفاده می کند. نرم افزار کامپیوتر برای پیکربندی ساده ، رتبه IP65 (با واشر اختیاری) مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب ارائه می دهد کارکرد با ولتاژ DC 8 تا 35 ولت  و حداکثر جریان عملیاتی 178 میلی آمپر در 12 ولت، 95 میلی آمپر در 24 ولت ، حداکثر جریان آماده به کار 88 میلی آمپر در 12 ولت، 50 میلی آمپر در 24 ولت ، محدوده ولتاژ ژنراتور 15 ولت – 333 ولت AC (L-N) ، محدوده فرکانس 3.5 هرتز تا 75 هرتز ، نرم افزار کامپیوتر رایگان و محدوده دمای کاری 40- تا 85 درجه سانتی گراد می توان نام برد.

 

ابعاد برد کنترل دیپسی 6120

ابعاد کلی 215 میلی متر × 158 میلی متر × 42 میلی متر 8.5 × 6.2 اینچ × 1.6 اینچ و ابعاد جهت برش پانل 182 میلی متر × 137 میلی متر 7.2 اینچ 5.4 اینچ و حداکثر ضخامت پانل 8 میلی متر 0.3 اینچ می باشد.

پرسش و پاسخ سوالات مربوط به کنترلر دیپسی DSE6120

سوال 1: روی برد کنترل دیپسی 6120 ژنراتور ارور داده Hz بالاست به چه معنی هست؟

پاسخ :هرتز بالا یعنی فرکانس بالا و فرکانس بالا یعنی دور بالاست! این یه الارمه که در بخش تنظیمات MAIN ( برق شهر) می توان رفع شود و علت ان این است که مثلا شما در تنطیمات تعریف کرده اید که روی فرکانس ۵۰ و نیم الارم بده و در فرکانس ۵۱ ، برق شهر رو قطع و ژنراتور رو روشن کنه ( اعداد فرضی هستند) وکافیه که شما ای حساسیت رو کم کنید
مثلا تنظیم کنید که در فرکانس ۵۲ آلارم بده و در ۵۴ برق رو قطع و ژنراتور رو وارد مدار کند و اگه از تنظیمات نبود برق ورودی برد رو خاموش کنید که برد ریست شود ( و خود به خود خطا پاک میشود) و اگر باز هم رفع نشد برد ایراد دارد !!

سوال 2:بر روی تابلو  یک دیزل ژنراتور کارکرده برد کنترل دیپسی 6120 نصب گردیده است ،ژنراتور روشن میشە چند سانیە بعد خاموش میشود و آلارم مطابق شکل ذیل رو نشان می دهد ف مشکل از کدام قسمت است ؟

پاسخ : احتمالا دارید بار بیشتر از توان دیزل یا ژنراتورتون میکشید و زیر بار میخوابه پس بار ها رو کم کنید احتمالا درست میشه وحتما مطمئن بشید که دور نامی دیزل به حدی باشه که هم ولتاژ و هم فرکانس مطلوب و ok شده باشد بعد زیر بار ببرید.

برد کنترل دیپسی 6120 – کنترلر دیپسی DSE6120 – برد دیپسی 6120 –  برد دیپسی DSE6120

سایر قطعات ژنراتور دیزلی و گازسوز