گاورنر 5500 گاورنر دیزل ژنراتور ESD5500E نمایندگی فروش
یکی از پرفروشترین و کارامد ترین برد کنترل دور ژنراتور در کشور ، گاورنر 5500 می باشد. این برد جهت تثبیت دور موتور از طریق ارتباط با سنسور دور ژنراتور و اککچویتور ژنراتور بر روی RPM 1500 و فرکانس خروجی 50 هرتز استفاده می گردد. شرکت رایا مولد نیز به دلیل تقاضای بالا واردات گاورنر دیزل ژنراتور ESD5500E به کشور آغاز نموده است . این محصول در دو نوع اصلی ساخت امریکا و چینی درجه یک در انبار شرکت موجود می باشد. از گاورنر GAC55500 با نام برد گاورنر ESD5500E نیز یاد می شود. در صورت نیاز به برد کنترل سرعت 5500 با بهترین قیمت و کیفیت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرح کلی گاورنر 5500
واحد کنترل سرعت سری گاورنر دیزل ژنراتور ESD5500E یک دستگاه تمام الکترونیکی است که برای کنترل طراحی شده است .سرعت موتور سریع و دقیق در پاسخ به تغییرات بار گذرا. ESD5500E طیف وسیعی از موتورها را در حالت هم بی باری و بار کامل تنظیم می کند. این گاورنر به یک محرک الکتریکی متناسب یا همان اکچویتور ژنراتور و سنسور سرعت مغناطیسی متصل است. این گاورنر ESD5500E ساخته شده برای بارهای ضربه ای و ناپایدارطراحی شده است.
انواع گاونر سری 55
گاورنر | توضیحات |
ESD5500E گاورنر | Multi-VDC / Standard Unit |
ESD5520E گاورنر | Multi-VDC / Light-Force (Low-Current Optimized PID) / Enhanced Droop |
ESD5522E گاورنر | Multi-VDC / Light-Force (Low-Current Optimized PID) / Enhanced Droop for Cummins EFC Forward Acting (Normally Closed) |
ESD5526E گاورنر | Multi-VDC / Light-Force (Low-Current Optimized PID) / Anti-Windup Circuit (Gaseous) / Recommended for T1/T2 ATBs |
ESD5528E گاورنر | Multi-VDC / Anti-Windup Circuit (Gaseous) / Recommended for T3/T4 ATBs |
کارایی گاورنر GAC5500
عملیات همزمان | ± 0.25% or better |
محدوده سرعت گاورنر | 1 – 7.5 kHz Continuous |
Speed Drift with Temperature | ±1% Maximum |
تنظیم بیباری در جهت عقربه های ساعت | 60% of Set Speed |
در حالت بیباری تنظیم خلاف جهت عقربه های ساعت | Less than 1200 Hz |
Droop Range | 1 – 5% regulation |
Droop Adjust Maximum (K-L jumpered) | 400 Hz ±75 Hz per 1.0 A change |
Droop Adjust Minimum (K-L jumpered) | 15 Hz ±75 Hz per 1.0 A change |
محدوده تریم سرعت | ± 200 Hz |
سرعت متغیر از راه دور دامنه | 500 – 7.5 kHz |
ورودی و خروجی برد گاورنر ESD5500E
برق DC تامین | سیستم های باتری 12 ولت DC و 24 ولت DC ولتاژ گذرا و معکوس محافظت شده* |
قطبی | قطبیت منفی زمین (جداسازی برد) |
میزان مصرف برق | جریان 50 میلی آمپر پیوسته به علاوه محرک |
محدوده سیگنال سرعت سیگنال سنسور سرعت | 1.0 – 50 V AC 1.0 – 120 V RMS |
محدوده جریان محرک (77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد) | Minimum 1.0 A Nominal 7.0 A Maximum 10.0 A |
مشخصات ابعادی گاورنر 5500
نصب گاورنر دیزل ژنراتور ESD5500E
هنگام سیم کشی کنترلرهای سری ESD5500E:
- برای تمام اتصالات خارجی به کنترلر ESD از کابل محافظ استفاده کنید.
- یک انتهای هر محافظ، از جمله محافظ سنسور سرعت، باید به یک نقطه روی جعبه ESD متصل شود.
- ترمینال A، B، E، و F باید 16 AWG یا بزرگتر باشد. کابل های بلند برای به حداقل رساندن افت ولتاژ نیاز به افزایش اندازه سیم دارند.
- ترمینال F مثبت (+) باتری باید 15 آمپر فیوز شود.
- سنسورهای سرعت مغناطیسی پایانه های C و D باید در تمام طول پیچ خورده و یا محافظ شوند.
- فاصله بین سنسور سرعت و دندانه های چرخ دنده حلقه ای باید کوچکتر از 0.02 در [0.5 میلی متر] باشد که معمولاً 3/4 دور بعد از آن عقب می رود.
- لمس دندانه های چرخ دنده حلقه ای ولتاژ سنسور سرعت باید حداقل 1 ولت AC RMS در طول میل لنگ باشد.
- اگر از همگام سازی خودکار به تنهایی استفاده می شود، نه با ماژول اشتراک بار، از یک مقاومت 3 Ω بین ترمینال N و P برای مطابقت با ولتاژ استفاده کنید.
- بین واحد کنترل سرعت و همگام ساز.
- هنگامی که در انتهای بالایی محدوده فرکانس واحد کنترل کار می کنید، یک سیم جامپر بین ترمینال G و J گاورنر GAC55500 اضافه کنید تا محدوده فرکانس واحد کنترل را بیش از 7000 هرتز افزایش دهید.
- ترمینال P برای تامین منبع تغذیه +10 ولت DC به لوازم جانبی استفاده می شود. بیش از 20 میلی آمپر جریان را نمی توان از این منبع تغذیه کرد.
- مرجع زمین ترمینال G است. اتصال کوتاه در این ترمینال می تواند به واحد کنترل سرعت آسیب برساند.
نکته: در مواقع خاص و بالا رفتن دور ژنراتور در صورت خرابی گاورنر می بایست از سولنوئید دیزل ژنراتور یا خاموش کننده نیز استفاده گردد.
ترمینال | شرح | یادداشت |
A-B | اکچویتور+,- | استفاده از سیم 1.5 |
C-D | سنسور پیکاپ | · سیم ها باید در تمام طول خود پیچیده و/یا محافظ شوند فاصله بین سنسور سرعت و دندانههای دنده نباید کمتر از ۰.۰۲ اینچ باشد (.۵۱ میلیمتر) · • ولتاژ سنسور سرعت باید حداقل 1 ولت RMS در طول میل لنگ باشد |
E-F | باطری | • 16 AWG (1.3mm2 ) یا سیم بزرگتر • برای محافظت در برابر ولتاژ معکوس، باید یک فیوز 15 A در سرب باتری مثبت نصب شود. • ورودی مثبت باتری (+) ترمینال F است |
G | سیگنال زمین |
|
H | برای سیستمهای 12 ولتی با جریان محرک بالاتر از 5 آمپر، ممکن است گاهی نیاز به یک جامپر بین پایانههای H و G باشد. | |
J | سرعت متغیر | اسمی مقاومتی 5 کیلو اهم. |
K-L | Droop Select | فعال در هنگام بسته شدن |
M | Idle Select | Close for Idle |
N | ورودی لوازم جانبی | اشتراک گذاری/همگام سازی بار، 0-10 ولت DC (5 ولت اسمی، معکوس، 148 هرتز/ولت). کابل کشی محافظ توصیه می شود |
P | منبع تغذیه لوازم جانبی | خروجی 10 ولت DC برای تغذیه ماژول های اشتراک بار و همگام سازی GAC |