تهران شهرک صنعتی چهاردانگه

RAYAMOVALLED@GMAIL.IR

سلونوئید سوخت موتور دیزل ژنراتورقطع کن دیزل زنراتور سلولوئید دیزل ژنراتور رایا مولد

سولنوئید یا خاموش کن دیزل ژنراتور ساخت و واردات فروش تعداد و تک

خاموش کن دیزل ژنراتور قطع کن دیزل زنراتور سلولوئید دیزل ژنراتور رایا مولد
شرکت رایا مولد با سابقه سی ساله در ساخت و واردات سولنوئید دیزل ژنراتور در برندهای ولوو پرکینز کامینز لوول موتورسازان دویتس به تامین و فروش این قطعه جهت نیاز مشتریان اقدام نموده است. سلونوئید دیزل ژنراتور ، خاموش کن دیزل ژنراتور ، شیر برقی دیزل ژنراتور ، محرک سوخت دیزل ژنراتور، سلونوئید سوخت موتور دیزل ژنراتور  از اسامی این قطعه می باشد لذا در صورت نیاز با کارشناس فروش شرکت ارتباط برقرار نمایید.

تلفن 24 ساعته پاسخگویی 09123856947

نحوه عملکرد سلونوئید دیزل ژنراتور (خاموش کن)

نصب خاموش کن دیزل ژنراتور قطع کن دیزل زنراتور سلولوئید دیزل ژنراتور رایا مولد

در مواردی که دیزل ژنراتور فاقد ECU یا پمپ برقی انژکتور باشد از خاموش کن دیزل ژنراتور استفاده می نماییم ( شیر برقی دیزل ژنراتور) نحوه عملکرد این قطعه نیز به این صورت از که با قطع سوخت دیزل ژنراتور از طریق این قطعه ، موتور خاموش می شود.

محل استقرار محرک سوخت دیزل ژنراتور بر روی پمپ انژکتور توسط اهرم می باشد که توسط این اهرم از طریق فشرده شدنن یا کشش ، عمل نموده و موتور را خاموش می نماید.

ساختمان داخلی سلونوئید سوخت موتور دیزل ژنراتور

بسیاری از سلونوئید ها ۲ سیم پیچ دارند ،دو عدد آهن ربا رو فرض کنید که همدیگر رو جذب میکنند ولی اگه از یه مقداری فاصله آنها بیشتر بشه دیگه نیروی کشش انها ، ان توانایی لازم رو نخواهد داشت!!

وقتی سلونوئید دیزل ژنراتور باز هست ( هسته فولادی آن که اهرمی رو مثل دسته گاز  عقب و جلو میکند بیرون باشد) قدرت مغناطیسی زیادی نیاز هست که هسته را با آن فاصله به سمت خود بکشد برای همین از یک سیم پیچ اولیه قوی استفاده می نمایند.

ولی اگر این سیم پیچ پیوسته در مدار باشد بعلت عبور جریان بیشتر ، گرم شده و میسوزد، و از طرفی وقتی که هسته فولادی توسط سیم پیچ اولیه به انتهای خاموش کن دیزل ژنراتور رسید دیگر نیاز به استفاده از سیم پیچ اولیه نیست ( مثال همون آهن رباها که الان در نزدیکی هم قرار دارند) و از  یک سیم پیچ ضعیف تر ( ثانویه) استفاده میشود.

این سیم پیچ بعلت عبور جریان کمتر،میتواند پیوسته در مدار باشد و نسوزد و علت ۳ ترمینال بودن خیلی ها همینه ، یکی منفی و دو تای دیگه مثبت های اولیه و ثانویه هستند که به نوبت وارد مدار میشوند.

البته مدلهای دیگه ای هم هستند که با وجود ۲ ترمینال ، باز همان دو سیم پیچ رو دارند و مکانیسم انها به این صورت هست که با رسیدن هسته به انتهای سلونویید ، تیغه سیم پیچ اولیه قطع و خود به خود سیم پیچ ثانویه وارد مدار میشود.

جهت حفاظت شیر برقی دیزل ژنراتور از فیوز 16 و یا 32 آمپر DC استفاده می گردد.

نکته: در موتورهای سنگین معمولا برای امنیت سیستم از خاموش کن های دیگری بعنوان پشتیبان استفاده میشود همانند موتورهای سری ۳۵ کاترپیلار و سری ۴۰۰۰ پرکینز

بخش بندی خاموش کن دیزل ژنراتور بر حسب ساختار

بر روی موتورهای دیزل ژنراتور خاموش کن  می تواند به دوگونه باشد :

محرک سوخت دیزل ژنراتور RUNNING SOLENOID که بصورت طبیعی وقتی ولتاژی به آن وصل نیست مسیر سوخت بسته و در این گونه خاموش کن دیزل ژنراتور باید از لحظه شروع استارت تا زمانی که میخواهیم موتور روشن بماند ولتاژ می دهیم.

به عبارت دیگر رانینگ سلنوئید وقتی که بخواهید موتور روشن شود باید فعال بشن و تا زمان روشن ماندن موتور فعال باشند این گروه هست که وجود ولتاژ را لازم داره و سیم پیچ دوم باید در آنها استفاده بشه یعنی در لحظه استارت سیم پیچ با قدرت بالا و بعد از روشن شدن موتور سیم پیچ با قدرت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سلونوئید سوخت موتور دیزل ژنراتور SHUTDOWN SOLENOID یا خاموش کن به صورت طبیعی مسیر سوخت باز می باشد  و وقتی که بخواهیم موتور خاموش شود به آن ولتاژ می دهیم و تا چند ثانیه پس از اطمینان از خاموش شدن موتور فقط ولتاژ را روی آن نگه میداریم.

به عبارت این سلونوئید دیزل ژنراتور وقتی عمل میکنند و  دسته گاز را جذب میکنند باعث میشوند موتور خاموش بشه که به اینها  شاتدان سلنوئید یا اصطلاحا خفه کن (درست نیست) میگویند

این دسته وقتی کنترل فرمان خاموش را میدهد عمل کرده و تا زمانی که دور موتور صفر نشده و چند ثانیه بعد از آن فعال هستند و بعد از آن دیگه نیازی نیست ولتاژی تغذیه نماید.

در موتورهایی که گاورنر الکتریکی دارند باید به برد گاورنر نیز فرمان مناسب برای روشن یا خاموش کردن دیزل داده شود یعنی بعضی از بردها مثل gac در منوالشان گفته اند که باید تغذیه برد را قطع و وصل نمود و در بعضی دیگر یک ورودی مستقل    run/stop روی گاورنر هست که باید بموقع وصل و قطع شود دقت فرمایید این فرمان به برد گاورنر جدای از سلونویید می باشد.

در موتورهای دارای ecu نیز مانند قبل اگر خاموش کن دیزل ژنراتور داشته باشد باید مدارش را کامل کرد و علاوه بر آن باید به خود ecu نیز فرمان روشن یا خاموش داده شود . در بعضی از انواع ecu این فرمان از طریق can bus منتقل می‌شود.

سلونوئید سوخت موتور دیزل ژنراتور محرک سوخت دیزل ژنراتور قطع کن سلونوئید رایا مولد
سنولوئید دیزل ژنراتور 2 سیم :

این نوع شیر برقی دیزل ژنراتور دارای 2 سیم بوده و زمان قطع آن به دلیل آمپراژ بالا 15آمپر سریع اتفاق می افتد. از این نوع بیشتر از نوع دیگر سه سیم آن استفاده میگردد. سلونوئید دیزل ژنراتور دو سیم برحسب ولتاژ به دو نوع 12 و 24 ولت تقسیم بندی می گردد.

سلونوئید دیزل ژنراتور 3 سیم:

این نوع محرک سوخت دیزل ژنراتور دارای 3 سیم بوده و زمان قطع آن طولانی تر نسبت به دو سیم بوده و میتوان دایم به دلیل سیم سوم نگهدارنده ان استفاده نمود. از این خاموش کن کمتر در دیزل ژنراتور استفاده می گردد. سلونوئید دیزل ژنراتور سه سیم برحسب ولتاژ به دو نوع 12 و 24 ولت تقسیم بندی می گردد.

نحوه اتصال سلونوئید سوخت موتور دیزل ژنراتور

در نوع 2 سیم  اتصال آن را به مثبت و منفی باتری نصب می کنیم و در نوع سه سیم ترمینال منفی و مثبت خاموش کن را به باتری و در یک لحظه ترمینال s یک لحظه با بامثبت تحریک می نماییم.

کیفیت سلونوئید دیزل ژنراتور و قیمت آن

متاسفانه به دلیل واردات بازرگانان قطعات بی کیفیت و ارزان دیزل ژنراتور که این قطعات عمر کوتاهی داشته و جهت خرید خاموش کن دیزل ژنراتور با کیفیت ایرانی و اصلی با کارشناس فروش شرکت رایا مولد ارتباط برقرار نمایید لازم به ذکر است که کشیدن آمپراژ بالا و سوختن دو سیم پیچ آن موجب خسارات مالی برای دیزل ژنراتور به بار می آورد.

روش تست شیر برقی دیزل ژنراتور

از آنجا که ساختمان سلونوئید سوخت موتور دیزل ژنراتور  دارای یک سیم پیچ ژنراتور می باشد که با تغذیه آن جریان از ان عبور کرده و میدان مغناطیسی در سیم پیچ پدیدار خواهد شد و در صورت نزدیک کردن قطب نما به سیم پیچ ، عقربه آن به حرکت در می آید که در این صورت از سلامت آن تا حدودی مطلع می شویم و در قدم بعدی با استفاده از یک مولتی متر و قراردادن وضعیت آن به روی اهم متر با اتصال به ترمینال مثبت و منفی اگر مقاومت آن در حدود از 0/3 اهم باشد ( بسه به نوع خاموش کن مورد استفاده) ، سلونوئید دیزل ژنراتور سالم می باشد. از جمله معایب احتمالی دیگر خاموش کن دیزل ژنراتور می توان به خرابی  ترمینال ها ، زنگ زدگی ، کثیفی و خوردگی قطعات آن می توان نام برد.

پرسش و پاسخ سوالات مربوط به خاموش کن دیزل ژنراتور

سوال یک: دیزل ژنراتور استارت می خورد ولی دودی از اگزوز خارج نشده و موتور روشن نمی شود؟

پاسخ : مشکل یک: پمپ و سوزن انژکتورهاس که سوخت رسانی کامل نیست. مشکل دوم:قطع کن دیزل ژنراتور یا سلونوئید پمپ سوخت را  کامل باز نماییم و اهرم خاموش کن رو با دست بالا و پایین کن ببین موقع استارت دود از اگزوز دیزل ژنراتور خارج میشود یا نه که باید پمپ و سوزن موتور بره سرویس واگه روشن شد سلونوئید را باید تعویض نماییم.

سوال 2: میشه راجب سلونوئید توضیحاتی بدید .بعضی ها سه پایه دارند ولی بعضی ها دوپایه منفی ومثبت دارند

پاسخ: بسیاری از سلونوئید ها ۲ سیم پیچ دارند ، دو عدد آهن ربا رو فرض کنید که همدیگر رو جذب میکنند ولی اگه از یه مقداری فاصله آنها بیشتر بشه دیگه نیروی کشش انها ، توانایی لازم رو نخواهد داشت ، وقتی سلونوئید باز هست ( هسته فولادی آن که اهرمی رو مثل دسته گاز عقب و جلو میکند بیرون باشد) قدرت مغناطیسی زیادی نیاز هست که هسته را با آن فاصله به سمت خود بکشد برای همین از یک سیم پیچ اولیه قوی استفاده میکنن.

ولی اگر این سیم پیچ پیوسته در مدار باشد بعلت عبور جریان بیشتر ، گرم شده و میسوزد، و از طرفی وقتی که هسته فولادی توسط سیم پیچ اولیه به انتهای سلونوئید رسید دیگر نیاز به استفاده از سیم پیچ اولیه نیست ( مثال همون آهن رباها که الان در نزدیکی هم قرار دارند) و از یک سیم پیچ ضعیف تر ( ثانویه) استفاده میشود.

این سیم پیچ بعلت عبور جریان کمتر، میتواند پیوسته در مدار باشد و نسوزد و علت ۳ ترمینال بودن خیلی ها همینه ، یکی منفی و دو تای دیگه مثبت های اولیه و ثانویه هستند که به نوبت وارد مدار میشوند.

البته مدلهای دیگه ای از قطع کن دیزل ژنراتور هم هستند که با وجود ۲ ترمینال ، باز همان دو سیم پیچ رو دارند و مکانیسم انها به این صورت هست که با رسیدن هسته به انتهای سلونویید ، تیغه سیم پیچ اولیه قطع و خود به خود سیم پیچ ثانویه وارد مدار میشود.

دوست گرامی در تکمیل متن بالا پاسخ سوال شما در مورد کنترلر عرض میکنم که سلنوئیدهای روی دیزلها دو دسته هستند :

دسته اول وقتی عمل میکنند و دسته گاز را جذب میکنند باعث میشوند موتور خاموش بشه که به اینها شاتدان سلونوئید یا اصطلاحا خفه کن دیزل ژنراتور (درست نیست) میگویند.

این دسته وقتی کنترل فرمان خاموش را میدهد عمل کرده و تا زمانی که دور موتور صفر نشده و چند ثانیه بعد از آن فعال هستند و بعد از آن دیگه نیازی نیست ولتاژی روشون باشه.

دسته دوم که رانینگ سلنوئید نام دارند وقتی که بخواهید موتور روشن بشه باید فعال بشن و تا زمان روشن ماندن موتور فعال باشند این گروه هست که موندن ولتاژ را لازم داره و سیم پیچ دوم باید در آنها استفاده بشه یعنی در لحظه استارت سیم پیچ با قدرت بالا و بعد از روشن شدن موتور سیم پیچ با قدرت کمتر

اینکه برای یک دیزل خاص کدوم روش درسته بستگی داره به خود موتور دیزل که در اطلاعات دیزل این را مشخص کرده و اگر اطلاعات هم نباشه به راحتی قابل تست هست

نکته بعد خود سلونوئیده یعنی اینکه سلنوئیدی که دارید برای انتقال از سیم پیچ قدرت بالا به پایین چه مکانیزمی داره خیلی از آنها این کار را در داخل خودشون و اتوماتیک انجام میدن و لازم نیست از بیرون کاری بشه ولی اگر سلتوئیدی که دارید این مکانیزم را نداره لازمه که براش مدار خارجی داخل تابلو ببندید برای این مدار میتوانید از یک رله کنترل استفاده کنید ولی در هر صورت به تایمر نیاز ندارید

سولنوئید دیزل ژنراتور – سلونوئید دیزل ژنراتور – خاموش کن دیزل ژنراتور – قطع کن دیزل ژنراتور – خفه کن دیزل ژنراتور

فروشگاه قطع کن دیزل ژنراتور موجود شرکت رایا مولد

سلونوئید دیزل ژنراتور 24 ولت شرکت رایا مولد دیزل ژنراتور لوول پرکینز

خاموش کن دیزل ژنراتور کامینز 24ولت 6BT، 6CT

خاموش کن قطع کن سولنوئید دیزل ژنراتور کامینز شرکت رایامولد

سنولوئید دیزل ژنراتور کامینز 24 ولت

خاموش کن دیزل ژنراتور ولوو 12 ولت شرکت رایا مولد

قطع کن دیزل ژنراتور ولوو 12ولت

قطع کن دیزل ژنراتور پرکینز 12 ولت شرکت رایا مولد

سولنوئید دیزل ژنراتور پرکینز لوول 12 ولت

قطع کن دیزل ژنراتور پرکینز 12 ولت شرکت رایا مولد

سولنوئیدیزل ژنراتور و 12 ولت 3سیم

خاموش کن دیزل ژنراتور 24و 12 ولت

خاموش کن قطع کن سولنوئید دیزل ژنراتور پرکینز شرکت رایامولد

سلونوئید دیزل ژنراتور model ubs 206452

خاموش کن قطع کن سولنوئید دیزل ژنراتور پرکینز شرکت رایامولد

خاموش کن دیزل ژنراتور پرکینز فیش بزرگ و کوچک

خاموش کن قطع کن سولنوئید دیزل ژنراتور پرکینز شرکت رایامولد

سلونوئید دیزل ژنراتور model ubs 04103808

خاموش کن قطع کن سولنوئید دیزل ژنراتور پرکینز شرکت رایامولد

سلونوئید دیزل ژنراتور p.n1720860016

سلونویید دیزل ژنراتور دویتس سلونوئید دیزل زنراتور ولوو خاموش کن دیزل زنراتور دویتس رایا مولد

سولنوئید دیزل ژنراتور دویتس 24 ولت

خاموش کن قطع کن سولنوئید دیزل ژنراتور cat شرکت رایامولد

سلونوئید کاترپیلار p.n 9×1413

نحوه دریافت قیمت سنولوئید دیزل ژنراتور 

  • ارسال درخواست از طریق ایمیل به RAYAMOVALLED@GMAIL.COM
  • تماس تلفنی با کارشناسان فروش شرکت رایا مولد در ساعات اداری (9 الی 17)
  • تماس در ساعات غیر اداری با شماره تلفن 09123856947
  • ارسال درخواست به واتس آپ شرکت به شماره 09123856947

۲ نظر

    • سلام وقت بخیر
      اکچویتور برای کنترل ولی سولنویید دیزل ژنراتور برای خاموش کردن دیزل ژنراتور از طریق بستن مسیر سوخت استفاده می شود.

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند * نام شما